Regulamin doładowania Rzeszowskiej Karty Miejskiej przez serwis internetowy
Zarządzenie nr VII/447/2015
Prezydenta Miasta Rzeszowa
z dnia 30 listopada 2015 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu
doładowania Rzeszowskiej Karty Miejskiej przez serwis internetowy
Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2015 poz. 915) oraz art. 7 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2015 poz. 1440) w związku z zarządzeniem nr VII/402/2015 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 29 października 2015 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu korzystania z Rzeszowskiej Karty Miejskiej
zarządza się co następuje;
§ 1
Wprowadza się Regulamin doładowania Rzeszowskiej Karty Miejskiej przez serwis internetowy, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
Wykonanie Zarządzenia powierza się Zarządowi Transportu Miejskiego w Rzeszowie.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, przy czym zapisy regulaminu dotyczące elektronicznej portmonetki wchodzą w życie z dniem 1 lipca 2016 r.
Prezydent Miasta Rzeszowa
Tadeusz Ferenc
Załącznik
do Zarządzenia nr VII/447/2015 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 30 listopada 2015 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu doładowania Rzeszowskiej Karty Miejskiej przez serwis internetowy
Regulamin
doładowania Rzeszowskiej Karty Miejskiej przez serwis internetowy
§1
Postanowienia ogólne
-
Regulamin określa zakres usług oferowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie ul. Trembeckiego3, 35-234 Rzeszów, NIP:5170304196, REGON: 180483071.
-
Regulamin doładowania Rzeszowskiej Karty Miejskiej, zwany dalej „Regulaminem” określa warunki świadczenia usługi doładowania Rzeszowskiej Karty Miejskiej przez serwis internetowy, a w szczególności:
-
wymagania niezbędne do korzystania z możliwości doładowania Rzeszowskiej Karty Miejskiej przez serwis internetowy;
-
warunki zawierania i rozwiązywania umów doładowania Rzeszowskiej Karty Miejskiej;
-
tryb postępowania reklamacyjnego dotyczącego doładowań on-line.
-
§2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
-
ZTM – należy przez to rozumieć Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie z siedzibą
przy ul. Trembeckiego 3; -
Rzeszowska Karta Miejska (RKM lub e-karta) – należy przez to rozumieć bezkontaktową, elektroniczną kartę będącą nośnikiem biletów elektronicznych, obowiązujących w komunikacji miejskiej. Występuje w dwóch rodzajach:
-
jako karta spersonalizowana (imienna), będąca nośnikiem elektronicznych biletów okresowych i/lub elektronicznej portmonetki na przejazdy jednorazowe oraz informacji o uprawnieniach do ulg bądź uprawnieniach do przejazdów bezpłatnych;
-
jako karta na okaziciela, będąca nośnikiem elektronicznych biletów okresowych i/lub elektronicznej portmonetki na przejazdy jednorazowe;
-
-
Punkt Obsługi Podróżnego (POP) – należy przez to rozumieć punkt ZTM przyjmujący wnioski o wydanie oraz wydający e-kartę, prowadzący m.in. sprzedaż okresowych biletów elektronicznych i doładowań elektronicznej portmonetki, umożliwiający użytkownikom sprawdzenie stanu e-karty oraz przyjmujący reklamacje;
-
System Doładowania Karty (SDK) – należy przez to rozumieć serwis internetowy ebilet.erzeszow.pl, który jest publikowany w ramach witryny rtm.erzeszow.pl, umożliwiający zakup biletu z wykorzystaniem płatności elektronicznych;
-
doładowanie – należy przez to rozumieć zakup elektronicznego biletu okresowego lub punktów w ramach elektronicznej portmonetki;
-
bilet elektroniczny lub e-bilet – należy przez to rozumieć bilet zapisany na e-karcie jako bilet okresowy i/lub w formie portmonetki na przejazdy jednorazowe oraz informacje
o uprawnieniach do przejazdów ulgowych lub bezpłatnych; -
elektroniczna portmonetka – należy przez to rozumieć usługę uruchomioną na e-karcie pozwalającą na gromadzenie punktów celem wykorzystania ich do wnoszenia opłat za przejazdy jednorazowe środkami komunikacji miejskiej według obowiązującej taryfy opłat. Usługa ta będzie aktywna w przypadku zgromadzenia na niej punktów. 1 punkt stanowi równowartość 1,00 zł, a 0,01 punktu stanowi równowartość 1 grosza, następnie jednorazowa kwota doładowania elektronicznej portmonetki nie może być mniejsza niż 10,00 zł ilość punktów zgromadzonych na elektronicznej portmonetce nie może przekraczać 300 punktów o równowartości 300,00 zł;
-
usługobiorca – należy przez to rozumieć użytkownika e-karty, nabywcę biletu elektronicznego w systemie SDK osobę fizyczną korzystającą z doładowania w serwisie internetowym SDK;
-
umowa – należy przez to rozumieć umowę doładowania e-karty zawartą pomiędzy Usługobiorcą a ZTM, wskutek złożenia przez Usługobiorcę zamówienia wybranego biletu oraz potwierdzenia przez ZTM realizacji zlecenia w formie wskazanej w niniejszym Regulaminie;
-
usługa przeniesienia – należy przez to rozumieć zapis zakupionego elektronicznego biletu okresowego lub punktów w ramach elektronicznej portmonetki na e-kartę/RKM za pomocą czytników zamontowanych w pojazdach komunikacji miejskiej (kasownik), w biletomatach lub w POP;
-
OPE – należy przez to rozumieć Operatora Płatności Elektronicznych;
-
podróżnym – rozumie się przez to osobę, która zawarła umowę przewozu lub osobę, która ma zamiar taką umowę zawrzeć jak i osobę, która nie jest zainteresowana zawarciem umowy, ale
z różnych względów przebywa np. na dworcu, przystanku, czy w autobusie.
§3
Usługa doładowania karty przez serwis internetowy
ZTM świadczy usługę doładowania w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2013, poz. 1422 z późn. zm.). Dostępnymi formami płatności za doładowanie są szybkie przelewy bankowe oraz karty płatnicze.
§4
Warunki zawierania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną oraz ochrona danych osobowych
1. Zawarcie Umowy odbywa się za pośrednictwem serwisu internetowego SDK wraz z jednoczesną akceptacją Regulaminu przez Usługobiorcę.
2. Podróżny, w trakcie składania zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez ZTM (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. 2014, poz. 1182). Dane osobowe Podróżnego będą przetwarzane w celu realizacji złożonego zamówienia, w tym wystawienia faktury i prowadzenia sprawozdawczości finansowej. Dane te są poufne i nie będą ujawniane osobom trzecim, z wyjątkiem sytuacji, gdy takie ujawnienie będzie konieczne z uwagi na powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
§5
Realizacja usługi drogą elektroniczną
-
Warunkiem realizacji usługi przeniesienia jest wpływ środków doładowania na konto rozliczeniowe wskazane przez ZTM z podaniem w tytule przelewu kodu transakcji uzyskanego w SDK.
-
Usługa przeniesienia za pomocą kasownika w pojazdach komunikacji miejskiej oraz biletomatach stacjonarnych udostępniona zostanie po upływie maksymalnie 60 minut od momentu zarejestrowania płatności w systemie. Po dokonaniu transakcji usługa będzie dostępna w pojazdach komunikacji miejskiej (kasowniki, biletomaty) od 60 minut do 7 dni od momentu zaksięgowania płatności przez ZTM. Powyższe środki (bilet) można ponownie reaktywować w POP co powoduje przesyłanie danej transakcji na następny okres 7 dni.
-
Wpływ środków doładowania na konto rozliczeniowe wskazane przez ZTM w serwisie SDK e-bilet potwierdzony zostanie informacją przesłaną na adres poczty elektronicznej Usługobiorcy.
-
Jednym doładowaniem można dokonać zakupu jednego wybranego biletu okresowego lub środków w ramach elektronicznej portmonetki.
-
Każde wykonanie usługi doładowania i przeniesienie może zostać potwierdzone w postaci wydruku strony internetowej, na której jest prezentowana informacja o przeniesieniu.
-
W celu otrzymania faktury VAT za bilet zakupiony w ramach doładowania, Usługobiorca powinien w terminie 7 dni od momentu zakupu zgłosić się do jednego z POP zlokalizowanych przy:
-
ul. Grottgera 22, tel. 17 86 60 345,
-
ul. Lisa Kuli 20, tel. 17 86 60 346,
-
ul. Targowa 1, tel. 17 86 60 347,
-
Galeria Nowy Świat, ul. Krakowska 20 tel. 17 748 13 48,
-
C.H. Plaza Rzeszów, al. Rejtana 65, tel. 17 748 13 49,
-
ul. Trembeckiego 3, tel. 17 86 60 360,
-
-
Z chwilą podania danych osobowych Usługobiorca wyraża zgodę na umieszczenie
i przetwarzanie podanych danych osobowych w zbiorze danych osobowych. Dane są przetwarzane wyłącznie do realizacji umowy. Dodatkowo zgodnie z art. 24 ust. l ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.):-
administratorem danych przekazanych w wyniku korzystania z SDK jest ZTM,
-
dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji usług oferowanych przez ZTM i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
-
Usługobiorca posiada prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
-
§6
Proces rejestracji i zakupu
-
Warunkiem nabycia biletu jest prawidłowe wprowadzenie przez Podróżnego danych wymaganych przez SDK.
-
Do rejestracji konta wymagane jest posiadanie spersonalizowanej karty RTM (e-karty) wydanej przez ZTM oraz podanie w formularzu rejestracyjnym następujących danych:
-
numer karty RKM,
-
hasło do logowania się,
-
adres email,
-
hasło do weryfikacji (losowe cyfry z numeru PESEL),
-
zaakceptować Regulamin przy użyciu pola wyboru o etykiecie „Akceptuj" umieszczonego na stronie rejestracji w SDK,
-
po otrzymaniu automatycznego e-maila potwierdzającego rejestrację w serwisie Użytkownik powinien kliknąć na link zamieszczony w otrzymanej wiadomości e-mail
w celu aktywowania swojego konta w SDK.
-
-
Akceptacja Regulaminu jest wymagana każdorazowo podczas zakupu.
-
Podróżny może nabyć bilet lub sprawdzić historię e-karty po zalogowaniu się na swoim indywidualnym koncie. Do zalogowania niezbędne jest wpisanie numeru karty i hasła podanego przy rejestracji.
-
Pierwszy bilet okresowy klient nabywa w POP.
-
Informacja o przebiegu transakcji zawierająca m.in. unikalny identyfikator transakcji, a także informacja o szczegółach zakupu zostanie przesłana przez Operatora pod adres e-mail wskazany przez Podróżnego przy rejestracji do SDK.
-
W momencie prawidłowego zakończenia procesu płatności Podróżnemu zostaje wysłany e-mail przez Operatora potwierdzający zaksięgowanie wpłaty za bilet. Zakup biletu zostaje
w tym momencie sfinalizowany. Operacja przeniesienia środków na e-kartę opisana jest
w Regulaminie Użytkowania Rzeszowskiej Karty Miejskiej.
§7
Płatność za bilet
-
Cena biletu określona jest w złotych polskich (PLN) i zawiera podatek VAT.
-
Rodzaje i ceny biletów ustala Rada Miasta Rzeszowa.
-
Podróżny realizuje płatność za bilet za pomocą szybkiego przelewu elektronicznego - usługa płatności szybkim przelewem z dowolnego banku dostarczającego usługę tego typu, płatność wykonywana za pośrednictwem dostawcy usług szybkich płatności elektronicznych lub karty płatniczej.
-
ZTM nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Podróżnego numeru konta bankowego lub numeru karty płatniczej na innych stronach internetowych. Za realizację
i bezpieczeństwo transakcji szybkimi przelewami lub kartami płatniczymi przeprowadzonymi na stronach internetowych OPE odpowiada OPE.
§8
Prawa i obowiązki podróżnego
-
Usługobiorca zobowiązany jest:
-
korzystać z SDK zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz dobrymi obyczajami,
-
nie przenosić praw wynikających z zawarcia Umowy na osoby trzecie,
-
podać prawdziwe dane osobowe,
-
nie wykorzystywać SDK w celu dokonania czynów niedozwolonych.
-
-
Usługobiorca oświadcza, że wszelkie informacje dostarczone przez niego w trakcie korzystania z SDK są prawdziwe i zgodne z jego wiedzą.
-
ZTM ma prawo odstąpić od Umowy w przypadku naruszenia przez Usługobiorcę niniejszego Regulaminu, w szczególności podania nieprawidłowych danych osobowych bądź danych dotyczących szybkiego przelewu lub płatności kartą płatniczą.
-
Usługobiorca oświadcza, że znane mu są konsekwencje cywilnoprawne i prawno – karne działań niezgodnych z obowiązującym w Polsce porządkiem prawnym, oraz przyjmuje do wiadomości, że o działaniach mających znamiona czynu zabronionego (oszustwo itp.) będą informowane właściwe organy ochrony prawa, co nie wyłącza dochodzenia naprawienia szkody na drodze cywilnej.
§9
Reklamacje
-
Składanie reklamacji dotyczących doładowań on-line można złożyć na adres e-mail reklamacje@ztm.erzeszow.pl lub w formie pisemnej na adres ZTM.
-
Przedmiotem reklamacji jest niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie usługi doładowania lub przeniesienia na e-kartę.
-
Usługobiorca może zgłosić reklamację w terminie 5 dni od daty zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji.
-
Podstawy reklamacji nie może stanowić:
-
okoliczność, iż doładowanie dotyczy e-karty nieprawidłowo wskazanej przez Usługobiorcę,
-
powoływanie się na okoliczności związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem przeglądarki internetowej lub łącz telekomunikacyjnych,
-
inne okoliczności związane z działalnością podmiotów, za których działania ZTM nie odpowiada.
-
-
Reklamacja powinna zawierać dane Usługobiorcy, w tym adres do korespondencji, numer karty oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń, nr telefonu w przypadku potrzeby uzupełnienia reklamacji.
-
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji ZTM zwraca się o ich uzupełnienie. Nie uzupełnienie w terminie 7 dni od wezwania skutkować będzie brakiem rozpatrzenia reklamacji.
-
ZTM rozpatruje reklamację w terminie maksymalnie 30 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia.
-
W przypadku niemożności rozpatrzenia reklamacji w powyższym terminie ZTM informuje
o tym składającego reklamację podając przyczynę przedłużenia terminu oraz przewidziany czas udzielenia odpowiedzi.
§10
Zastrzeżenia
-
ZTM zastrzega możliwość czasowego zawieszenia dostępu do SDK celem przeprowadzenia prac konserwacyjnych. Informacje o braku dostępu do usługi będą publikowane na stronie rtm.erzeszow.pl lub ebilet.erzeszow.pl.
-
ZTM zastrzega sobie prawo nieprzyjęcia lub odrzucenia doładowania oraz do odmowy realizacji doładowania. W takim wypadku ZTM powiadomi Podróżnego o odmowie i jej przyczynie.
-
Wnioski o doładowanie błędnie zdefiniowane lub takie których potwierdzenie nie będzie możliwe, mogą nie zostać zrealizowane a wpłacone środki zostaną zwrócone Podróżnemu.
-
ZTM nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszego Regulaminu, o ile niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań jest spowodowane okolicznościami, na które ZTM nie miał wpływu mimo zachowania należytej staranności (siła wyższa) albo wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby trzeciej. W przypadku wystąpienia siły wyższej wykonanie Usługi zostanie zawieszone na okres równy okresowi działania siły wyższej.
§11
Postanowienia końcowe
Niniejszy Regulamin jest udostępniany w formacie pdf za pośrednictwem serwisu internetowego pod adresem rtm.erzeszow.pl oraz ebilet.erzeszow.pl.